Wednesday 19 August 2009

Anak-anak

Alhamdulillah, walaupun mggu ni hujan and sejuk, tp still ada juga baur2 kepanasan menyinggah di bumi Lancaster. Dapatlah kiranya menyidai basuhan di luar rumah walaupun tidak menharapkan ia kering, at least dpt membuang hampir 70% air basuhan. Selebihnya dikeringkanoleh alat yg dipanggil heater. Walaupun hakikatnya heater ni utk memanaskan rumah, tp kebanyakan kami menjadikan ia sbg tmpt mengeringkan pakaian juga. kiranya 2 in 1 function.

Wajahah, anak sulungku, sudah hampir sebulan bercuti dari sekolah. Jadi untuk menghilangkan keboringan anak2 yg bergelumang bermain di rumah, dapatlah juga membawa mereka utk bermain di luar. Berbasikal dan berlari2 anak, menceriakan suasana petang. Aku ni malas nak main sama2, segan pulak memndangkan ia di dalam kawasan blok kediaman. Jadi ambil peluang baca buku2 ilmiah dan menyedarkan diri atas kelekaan mengejar duniawi. Buku 'The Stories of Repentence' menjadi teman sambil memerhatikan gelagat 'makcik kecilku' itu.

Walau best benarpun tempt org, tmpt sendiri lagi best. Hmm..mudah2an urusan PhDku dan rakan2 ku dipermudahkan dan pulang membawa kejayaan. amin..

No comments: